Zapisz równania reakcji na podstawie słownego opisu i określ ich typ

spalanie litu w tlenie w wyniku którego powstaje tlenek litu
powstawanie siarczku sodu z pierwiastków
reakcja siarko wodoru (H 2(2 z małej)S) z tlenem w wyniku , której powstaje tlenek siarki (IV) i woda
Reakcja tlenku żelaza (III) z węglem w wyniku powstaje żelazo i tlenek węgla (II)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:46:13+01:00
4Li+O₂->2Li₂O reakcja syntezy
2Na+S->Na₂S reakcja syntezy
2H₂S+3O₂->2SO₂+2H₂O reakcja wymiany
Fe₂O₃+3C->3CO+2Fe reakcja wymiany
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-24T19:46:38+01:00
1. Spalanie litu w tlenie w wyniku którego powstaje tlenek litu
4Li + O₂ = 2Li₂O
reakcja syntezy

2. Powstawanie siarczku sodu z pierwiastków.
2Na + S = Na₂S
reakcja syntezy

3. Reakcja siarko wodoru (H₂S) z tlenem w wyniku , której powstaje tlenek siarki (IV) i woda
2H₂S + 2O₂ = 2SO₂ + 2H₂O
reakcja wymiany

4. Reakcja tlenku żelaza (III) z węglem w wyniku powstaje żelazo i tlenek węgla (II)
2Fe₂O₃ + 3C = 4Fe + 3CO₂
reakcja wymiany
4 5 4