Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T15:49:40+01:00
1,08-x
0,9-100

0,9x=108
x=120
ODP. Cenę podwyższono o 20 procent.
4 5 4
  • BooB
  • Rozwiązujący
2009-10-29T15:56:23+01:00
Cene chleba podwyższono z 0,9 zł do 1,08 zł. O ile procent
podwyższono cena chleba???


0,9-100%
1,08-x
0,9x=1,08 /0,9
x= 120
120%-100%=20%


Cenę chleba podwyższono o 20 procent.
7 2 7
2009-10-29T19:50:11+01:00
0,9zł - 100%
1,08 - x
0,9x=108 //0,9
x=120

120%-100%=20%
Odp. Cenę podwyższono o 20%.
2 5 2