Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:41:51+01:00
Do naczynia w ksztalcie walca o srednicy 4 cm nalano wody do wysokosci 9cm.Nastepnie wode przelano do naczynia w ksztalcie walca o srednicy 6cm. Na jaka wysokosc siegnela woda w szerszym naczyniu??

NACZYNIE I:
2r=4cm /:2
r=2cm
V1=πr²*H
V1=π*2²*9=π*4*9=36π

V1=V2 (ta sama ilość wody)

NACZYNIE II:
2R=6cm /:2
R=3cm
V2=πR²*h
V2=πR²*h
36π=π*3²*h
36π=9π*h /:9π
h=4 [cm]


Woda w szerszym naczyniu sięgnie do wysokości 4 cm.
2010-03-24T19:42:20+01:00
Pierwsze naczynie
2r=d
2r=4/:2
r=2
V=Pp*H
Pp=pi r(kwadrat)
Pp=4 pi
V=4pi*9
V=36pi

drugie naczynie
2r=d
2r=6/:2
r=3
Pp=pi r (kwadrat)
Pp=9 pi
H=V:Pp
H=36 pi:9pi
H=4cm