Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:50:45+01:00
1. Napisz równania chemiczne:

tlen+azot > tlenek azotu (3)
3O2 + 2N2 = 2N2O3

Tlen i azot w przyrodzie występują w postaci dwucząsteczkowej (O2 i N2)
nazwa tlenek azotu (III) mówi nam o tym, że wartościowość azotu w tlenku wynosi III. Ustalając wzór tlenku kierujemy się metodą krzyżową:
(patrz załącznik)
Na sam koniec należy uzgodnić współczynniki (liczby, które mają na celu ustanowić taką samą liczbę atomów danego pierwiastka po lewej jak i po prawej stronie równania)

siarka + glin > siarczek glinu

3S + 2Al = Al2S3

Analogicznie:

Siarka - (II) wartościowa, glin - (III)
Zachodzi reakcja i pozostaje tylko dobrać współczynniki ;)

Mam nadzieję, że pomogłam ;)

1 5 1
2010-03-24T19:52:01+01:00
Tlen+azot > tlenek azotu (3)
2O2+3N2>2N2O3
tlen jest dwu wartosciowy a azot troj wiec musi sie zgadzac liczba tych czasteczek
siarka + glin > siarczek glinu
3S+2Al>Al2S3
jezeli ta siarka ma byc dwu wartosciowa
siarka jest dwu wartosciowa a glin troj jeszcze moze byc taka reakcja
3H2S+2Al>Al2S3+3H2