Mam problem proszę pomóżcie mi!!! potrzebne pilnie na jutro. Jest taki owad Osnuja Gwiaździsta. Czym ona się odżywia?? jaki ma aparat gębowy???
Do czego przystosowane są jej odnóża?? Jakie formy występują w jej rozwoju?? nie mogę tego znaleść na necie jak wy znacie rozwiązanie albo znajdziecie te info na necie to PROSZĘĘĘĘĘ PISZCIE!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-04-03T18:50:35+02:00
-owad z rodziny niesnujowatych z rzędu błonkoskrzydłych. Jeden z ważniejszych szkodników sosny pospolitej.
1 5 1
2010-04-03T18:57:28+02:00
Gatunek jest bardzo odporny na działanie niskich temperatur.

Naturalnymi jego wrogami są: kruszynek, ptaki i ssaki owadożerne.

rodzina owadów z rzędu błonkówek; ok. 160 gat.; larwy żerują na liściach roślin pod osłoną oprzędu; wiele szkodników, m.in. osnujka świerkowa (Cephalcia abietis) — dł. 11–12 mm, która przy masowym pojawie może całkowicie ogołacać świerki z igliwia, powodując ich usychanie oraz osnuja gwiaździsta (Itycorsia posticalis) — dł. 11–15 mm, często występująca masowo w dojrzewających drzewostanach sosnowych.owad z rodziny niesnujowatych z rzędu błonkoskrzydłych. Jeden z ważniejszych szkodników sosny pospolitej.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T19:12:51+02:00
Odżywia się: liścmi drzew iglastych
Aparat gębowy: gryzący
Odnóża:chyba służa do pobierania pokarmu
Rozwój:U osnuji występuje zjawisko przelegiwania larw. W terenie co trzy lata obserwować można zwiększoną aktywność rójki jej owadów doskonalych. Zapowiedź o przeobrażeniu się owada, stanowią pojawiające się plamki nad oczami właściwymi, tzw. oczy imaginalne. W tym czasie larwa przebywa dość płytko w ziemi i traci zdolność przemieszczania się do poziomów niższych.