Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:53:26+01:00
A)(3/5) do potęgi 3=3/5*3/5*3/5=27/125
b) 3*3/8=3/1*3/8=9/8=1 i 1/8
c) 3/5*4/7=12/35
d) (2 2/3) do potęgi 2=8/3*8/3=64/9=7 i 1/9
e) 5/16*24=5/16*24/1=120/16=7 i 8/16=7 i 1/2
f) 3 1/2*2 4/7=7/2*18/7=18/2=9
g) 1/2*2/3*3/5=6/30=1/5
h) 3 1/4*4/5 *15/26=3/1=3
i) 4/9:8=4/9:8/1=4/9*1/8=1/18
j) 1/3:7/8=1/3*8/7=8/21
k) 6:2/3=6/1*3/2=9/1=9
l) 36/55:9/15=36/55*15/9=60/55=1 i 5/55=1 i 1/11

Licze na najlepsze:).
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-24T19:55:15+01:00
A) 3/5= 3/5*3/5*3/5 = 27/125
b) 3 * 3/8 = 27/8= 3 3/8
c) 3/5 * 4/7 = 12/35
d) 2 2/3 = 8/3 * 8/3 = 64/9 = 7 1/9
e) 24 * 5/16 = 15/2 = 7 1/2
f) 3 1/2 * 2 4/7 = 7/2 * 18/7 = 9
g) 1/2 * 2/3 * 3/5 = 6/30
h) 3 1/4 * 4/5 * 15/26 = 15/4 * 4/5 * 15/26 = 3/1 * 15/26 = 45/26 = 1 19/26
i) 4/9 : 8 = 4/9 * 1/8 = 1/18
j) 1/3 : 7/8 = 1/3 * 8/7 = 8/21
k) 6 : 2/3 = 6/1 * 3/2 = 9
l) 36/55 : 9/15 = 36/55 * 15/9 = 12/11 = 1 1/11
2010-03-24T19:56:48+01:00
A) (3/5) do potęgi 3
(⅗)³=27/125

b) 3*3/8=9/8=1 1/8

c) 3/5*4/7=12/35

d) (2 2/3) do potęgi 2=(8/3)²=64/9

e) 5/16 * 24=120/16=15/2=7 1/2

f) 3 1/2 * 2 4/7=7/2*18/7=126/14=9

g) 1/2 * 2/3 * 3/5=6/30=1/5

h) 3 1/4 * 4/5 * 15/26= 13/4*4/5*15/26=780/520=39/26=
i) 4/9 : 8=18
j) 1/3 : 7/8=8/21
k) 6 : 2/3=9
l) 36/55 : 9/15 =12/11=1 1/11