Zad.1
a)Jaką długość ma bok kwadratu o polu 81cm kwadratowych?
b)Jakie pole powierzchni ma kwadrat o obwodzie 20cm?
c)Oblicz obwód kwadratu, którego pole jest równe 400cm kwadratowych.
Zad.2
Za umycie 1m kwadratowego okna firma Czyścik pobiera 6.50 zł. W mieszkaniu państwa Halkowskich jest sześć okien o wymiarach 110cm na 150cm. Ile zł zapłacą państwo Halikowscy za umycie okien w mieszkaniu?

3

Odpowiedzi

2010-03-24T19:50:13+01:00
1.
a) 9cm
b) 4a= 20cm
a= 5cm
5 razy 5= 25cm
c) 20cm
2.
1m= 6.5zl
110 x 150= 16500cm kwadratowych = 1,65 m kwadratowych
1,65 x 6= 9,9m kwadratowych
9,9 x 6,5zl=64,35zl
1 5 1
2010-03-24T19:54:16+01:00
Zad.1
a) P= 9*9=81cm²
a=9cm

b) 20:4=5cm
P=5*5=25cm²

c) P=20*20=400cm²
ob=4*20=80cm

zad.2

110cm×150cm=1,1m×1,5m

P=1,1*1,5=1,65m²
1,65*6=9,9m²
9,9*6,5=64,35zl

Odp: Zaplaca 64,35zl.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:57:53+01:00
Zad1
a) Dane:
P=81cm²
a=?
a=√81cm²=9cm
b)Dane:
Ob=20cm
a=?
a=√400cm²=20cm
Ob=4×20cm=80cm
zad2
110cm=1,1m
150cm=1,5m
P=1,5cm×1,1cm=1,65cm²
(1,65cm²×6)×6,50zł=64,39zł