Kain i Abel Kazimiera Iłłakowiczówna
wiersz , :
Było nas dwóch braci na pustym globie:
Kain i Abel.
Jeden baranki pasał, drugi na roli robił,
jeden był mocny, drugi - słaby.

Było nas dwóch braci i dwie różne miłości
do Boga Stwórcy:
jeden baranki mu składał zarżnięte,
drugi - pszenicę, kukurydzę i miętę,
słodkie ogórki.

Było nas dwóch braci, któryś z nich pozazdrościł
- Abel? Kain?
pokłóciliśmy się u ofiarnych ołtarzy,
słaby silnego zabił... To się powtarza...
I nie wiem dalej.

polecenie . :
Na czym polega "grzech Kaina" . ? Zwróć uwagę na słowa kończące utwór . Co poetka pragnie przez nie wyrazić .?

2

Odpowiedzi

2009-10-29T16:08:57+01:00
Poniewarz Kain zabił Abela..Zrobił to z zazdrości poniewarz Bóg wolał ofiare Abela..Cos takiego
30 1 30
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T16:08:59+01:00
Kain zabił swojego brata z zazdrości. Młodszy brat podarował Bogu najlepsze zwierzęta ze swojego stada, natomiast Kain płody ziemne. Bóg przyjął ofiarę Abla, na ofiarę Kaina nie chciał patrzeć. Zasmuciło go to, pozazdrościł i zabił brata. Końcowe słowa:,,słaby silnego zabił... To się powtarza...
I nie wiem dalej" mówią że w dziejszych czasach również zdarzają się zabojstwa i to często. Nigdy nie wiadomo co czeka nas jutro czy za tydzień. :))
44 4 44