Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-29T16:00:30+01:00
P=pi*r2
r=4
L=2*pi*r
L=2*pi*4cm
L=8pi cm
22 5 22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T16:03:02+01:00
Pole koła- πr²
więc:

16πcm²= πr² /: π
r²= 16 cm²
r= 4 cm

Obwód koła- 2πr

2π × 4cm = 8π cm
4 5 4
  • BooB
  • Rozwiązujący
2009-10-29T16:03:59+01:00
Oblicz obwód koła
o polu:16 π cm kwadratowych?

P=16π cm²
P=πr²

πr²=16π
r²=16
r=√16
r=4
Obw=2πr
Obw=2*π*4
Obw=8π
5 5 5