Odpowiedzi

2010-03-24T19:56:26+01:00
Czynne wulkany pojawiają się na styku płyt tektonicznych. Nacierania i nasuwanie się tych płyt na siebie na skorupie ziemskiej powoduje erupcje wulkanów czyli wydostawanie się gazów i magmy czyli płynnych skał
2010-03-24T19:56:32+01:00
Ameryka środkowa i japonia znajduje sie na takim styku płyt. Ktore są w ciąglym ruchu.

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:59:20+01:00
Ponieważ tam przebiegają granice płyt litosfery zbieżne i przesuwcze. Są to miejsca ich kolizji. W wyniku pęknięć w litosferze powstają wulkany.