Piraci z Łajby z tego są znani,
Że zawsze modnie chodzą ubrani.
Kiedyś nosili koszulki w paski,
Teraz ich oczy zdobią przepaski.
Co trzeci pirat z owej załogi
Przepaską lewe oko ozdobił.
Prawe pod taką przepaską chowa
Całej załogi równo połowa.
Siedmiu z powodu kiepskiego wzroku
Nie chce przepaski nosić na oku.
I to już wszyscy - starsi i młodzież.
Ilu piratów uległo modzie?

3

Odpowiedzi

2010-03-24T19:49:59+01:00
Moim zdaniem 3 albo 2:p
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:50:35+01:00

lewe oko- x/3
prawe - x/2
7 - bez opaski
x- cała załoga
x/3+x/2+7=x/*6
2x+3x+42=6x
-x=-42/*(-1)
x=42
Modzie uległo
42-7=35
Odp. 35 piratów uległo modzie.
6 1 6
2010-03-24T19:54:05+01:00
X - liczba piratów
⅓ x - piraci noszący przepaskę na lewym oku
½x piraci noszący przepaskę na prawym oku

⅓x+½x+7 = x
⅚x+7=x
⅙x=7
x=42

42-7=35
Odp. Modzie uległo 35 piratów.
1 4 1