Odpowiedzi

2010-03-24T19:56:44+01:00
Wergiliusz-wybitny epik
utwory- Georgika(sławi pracę na roli)
Eneida(sławi Eneasza)

Horacy-wybitny liryk napisał: Pieśni, Listy, Satyry
Owidusz-twórca poezji
utwory- Anores(Miłostki)
Metamorfozy
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:58:24+01:00
Osiągnięcia Rzymian
~ Koloseum
~ Akwedukty
~ Hypocaustum - system ogrzewania mieszkań
~ Drogi
~ Libczy rzymskie
~ medycyna : maści, leki w formie pigułek
~ budowle na planie koła
~ prawo rzymskie
~ literatura *(zaglądnij na koniec - zagadnienie)
~ sklepienie łukowe

Literatura :
~ Owidiusz "Przemiany"
~ Wergiliusz "Eneida"
~ Horacy "Exegi Monumentum"

~ Galiusz Juliusz Cezar "O wojnie galilejskiej"

Historycy :
~ Tacyt
~ Liwiusz
~ Swetoniusz

* udoskonalali wciąż lirykę, epikę i dramat, pisali coraz to nowsze dzieła literackie, próbowali wprowadzić ludzi w swój świat wykreowany w książkach, chcieli nauczyć ich czytać książek i pokazać całkiem inny świat

Liczę na najlepszą!