Odpowiedzi

2010-03-24T19:59:31+01:00
W 1887 r. władze pruskie usunęły język polski jako osobny przedmiot, ale gdy nakazano również naukę religii po niemiecku w szkole we Wrześni w 1901 r., 118 uczniów się zbuntowało. Wybuchł strajk dzieci wrzesińskich.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:59:31+01:00
Dzieci we wrześni strajkowaly gdyz nie chcialy sie uczyc po niemiecku - nauczyciele ich bili ;s



panstwa pod zaborem niemczech byly poddawane germanizacji - czyli narzucanie im zeby ludzie mowili po niemiecku


autonomia galicyjska jest to nazwa praw społecznych i politycznych które Galicja uzyskała w latach 1860–1873 wskutek ugody austriacko-polskiej