Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T16:10:12+01:00
Wzór na obod okręgu- 2πr lub πd ( w twoim wypadku ten wzór jest łatwierjszy do zastosowania. d- średnica)

a) d= 13
obw: 13π cm (w przyb. 40, 8cm)

b) d= 1/8
obw: 1/8π cm (w przyb. 0,4cm)

c) d= 0,18
obw: 0,18π cm ( w przyb. 0,6cm)
  • BooB
  • Rozwiązujący
2009-10-29T16:12:48+01:00
Oblicz obwod okregu o srednicy:
a) d=13
b)d=1/8
c)d=0,18
+podaj przyblizenia

a)d=13 r=6,5
Obw=2*3,14*6,5
Obw=6,28*6,5
Obw=40,82

b)d=1/8 r=1/16
Obw=2*3,14*1/16
Obw=6,28*1/16
628/100*1/16=157/100*1/4=157/400=39,25/100=0,3925

c)d=0,18 r=0,9
Obw= 2*3,14*0,9
Obw=6,28*0,9
Obw=5,652