Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-24T20:04:48+01:00
2x-5/ x+1 +2=0 / *(x+1)
2x-5 + 2(x+1) = 0
2x-5+2x+2 = 0
4x-3 = 0
4x = 3 /:4
x = 3/4

Pozdrawiam:)
2010-03-24T20:15:09+01:00
Hej. Jeżeli to równanie jest zapisane za pomocą kreski ułamkowej, a mianowicie wygląda mniej więcej w ten sposób :

2x-5
------ = 0
x+1+2

TO:
najpierw dodam to co jest w mianowniku(czyli pod kreską ułamkową:

2x-5
DZIELONE NA =0
x+3

x mogę podzielić, więc będzie tak:
2x:x=2x

więc ciąg dalszy zapisu równania wygląda tak:

(2x-5) : 3=0
później dzielę:
2 5
-- MINUS -- =0
3 X 3

X ZOSTAWIAM PO STRONIE LEWEJ A 5 PRZENOSZĘ NA LEWĄ STR
--
3

2 5
-- = 0+ --
3 X 3

2 5 2
-- = -- / (DZIELĘ PRZEZ -- ABY SAM X MI ZOSTAŁ PO LEWEJ
3 X 3 3

5 2
X= -- : --
3 3

W DZIELENIU ODWRACAM DZIELNIK DO GÓRY NOGAMI A WIĘC:

5 3
X= -- * --
3 2

TRÓJKI SKRACAM PO SKOSIE, WIĘC
5
X= --
2

DOKŁADNIE PODAJĄC WYNIK MOGĘ WYNIK ZAMIENIĆ NA UŁAMEK DZIESIĘTY DZIELĄC 5 NA 2
WIĘC

X=2,5