Odpowiedzi

2010-03-24T20:15:20+01:00
1804 r Maszyna Parowa - Arthur Woolf
1823 r Przeróbka ropy naftowej na benzyne - Bracia Dubynin
1839 r Guma - Charles Goodyear
1855 r Turbina wodna - James B. Francis
1856 r Konwertorowa metoda produkcji stali - Henry Bessmer
1882 r Elektrownia miejska - Thomas Edison
1861r Tworzywo sztuczne - Aleksander Parkers
1821 r Skrzynia biegów - Robert Griffith
1859 r Akumulator - Gaston R. Plante
ok. 1860 r Odkrycie bakterii chorobotwórczych
1869 r Układ okresowy pierwiastków - Dmitrij Mendelejew


;]]]]]










Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T20:25:21+01:00
1
gaśnica
George Manby
to urządzenie (najczęściej przenośne) służące do gaszenia pożarów.
2
Kuchenka gazowa
Zachaus Winzler
to rodzaj kuchenki wykorzystującej gaz ziemny lub mieszaninę propan-butan
3
Parowóz
Richard Trevithick
lokomotywa napędzana maszyną parową lub turbiną parową.
4
szybowiec
Sir George Cayley
to statek powietrzny cięższy od powietrza (aerodyna) nie posiadający własnego napędu, czyli silnika.
5
zapałki
John Walker
służące do rozpalania ognia
6
Maszyna do szycia
Barthelemy Thimmonier
urządzenie do łączenia kawałków elastycznych materiałów za pomocą nici poprzez utworzenie szwu
7
Kosiarka
Edmund Budding
maszyna rolnicza służąca do koszenia traw i roślin zielonych.
8
piec gazowy
James Sharp

9
Znaczek pocztowy
Rowland Hill
służący jako środek uiszczenia opłaty za usługi pocztowe.
10
alfabet Morse'a
Samuel Morse
sposób reprezentacji alfabetu, cyfr i znaków specjalnych za pomocą dźwięków, błysków światła, impulsów elektrycznych lub znaków popularnie zwanych kreską i kropką.
11
agrafka
Walter Hunt
Służy do szybkiego łączenia dwóch elementów tkaniny lub, w przypadku agrafki wędkarskiej, sztucznej przynęty z żyłką.
12
Dżinsowe spodnie
Levi Strauss
-
13
Dynamit
Alfred Nobel
materiał wybuchowy wynaleziony
14
Telefon
Alexander Graham Bell
służy do porozumiewania się.
15
żarówka
Thomas Alva Edison
1 5 1