Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T20:14:19+01:00
2-5x - 3-2x ≥ 4-3x /aby pozbyć się ułamków obie strony nierówności mnożymy przez wspólny mianownik, czyli 12, mamy zatem:

4*(2-5x)- 3*(3-2x) ≥ 12*(4-3x)
8-20x-9+6x ≥ 48 - 36x
-14x-1 ≥ 48-36x /+36x +1
22x ≥ 49 /:22
x ≥ 49/22
x ≥ 2 i 5/22
2010-03-24T20:14:23+01:00
2-5x - 3-2x ≥ 4-3x /*12 (kazdy wyraz mnoze przez 12)

4(2-5x)-3(3-2x) ≥ 48 - 36x
8-20x-9+6x ≥ 48 - 36x
-14x + 36x ≥ 48 +1
22x ≥ 49
x ≥ 2 i pięć w licznku a w mianowniku 22