Zawartość 24 butelek o pojemności 0,3 litra i 18 butelek o pojemności 0,25 litra przelano do zbiornika o pojemności 13,5 litra. Zawartość ilu butelek 0,3 - litrowych zmieści się jeszcze w tym zbiornkiku?

Prosze o szybka odpowedz z dzialaniami...

3

Odpowiedzi

2009-10-29T16:13:55+01:00
13,5 l - (24 * 0,3 l + 18 * 0,25 l) = 13,5 l - (7,2l + 4,5 l) = 13,5 l - 11,7 l = 1,8 l
1,8 l : 0,3 l = 6
Zmieści się jeszcze 6 butelek.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T16:13:53+01:00
24*0,3=7,2
18*0,25=4,5
7,2+4,5=11,7
13,5-11,7=1,8
1,8÷0,3=6

Odp.: Zmiesci sie jeszcze zawartosc 6 butelek.
  • Użytkownik Zadane
2009-10-29T16:18:39+01:00
24 ->Ilość pełnych butelek o pojemności 0,3l
18 ->Ilość pełnych butelek o pojemności 0,25
13,5l ->Pojemność zbiornika
(13,5-(24*0,3+18*0,25))/0,3=(13,5-(7,2+4,5))/0,3=(13,5-11,7)/0,3=
1,8/0,3=6

Odp: W zbiorniku zmieści się jeszcze zawartość 6 butelek 0,3 litrowych.