Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T20:19:54+01:00
90cm=0,9m
80cm=0,8m

Prostopadłościan wody ma długość 2m, szerokość 0,9m, a wysokość 3/4(trzy czwarte) razy 0,8 m =0,6m.

Objętość prostopadłościany liczymy poprzez pomnożenie przez siebie wszystkich wymiarów, czyli a*b*c.

V= 2m razy 0,9m razy 0,6m=1,08m3 (szesciennego)
2010-03-24T20:46:41+01:00
2m=20dm
90cm=9dm
80cm=8dm
V=20dm*9dm*8dm
V=1440dm³

1dm³=1 litr
1440dm³=1440 litrów

1440l*¾=1080l
nalała do wanny 1080 litrów
1 5 1