Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T21:21:32+01:00
Rzeźba: Podporzątkowana była architekturze, chociaż zaczeły się pojawiać rzeźby świeckie (ludzie z tamtej epoki). Wykonywano z kamienia lub drewna i często ozdabiano polichromią ( ozdobne malarstwo) ołtarze ozdabiano ozdobami.
Malarstwo: Malowano freski na ścianach o tematyce religijnej. Malarstwo sztalugowe rozwijało się. Malarstwo gotyckie to przede wszystkim witrażownictwo.
Wit Stwosz: niemiecki rzeźbiarz, grafik i malarz. Wybitny przedstawiciel dawnego gotyku.
2 5 2
2010-03-24T21:22:17+01:00
Rzeźba była związana z architekturą i stanowiła jej dopełnienie. Wyodrębniła się jednak także rzeźba samodzielna. Podobnie jak w romantyzmie, przedstawiała głównie postaci i sceny z Biblii i pełniła funkcje dydaktyczną.

W malarstwie nastąpił przełom. Rozwinęło się malarstwo tablicowe, czyli temperowe malowidła na desce. Anonimowi artyści zmierzali w kierunku realizmu, podkreślając emocje.

Wit Stwosz - twórca ołtarza głównego w krakowskim kościele Mariackim. Artysta pracował nad tym dziełem 12 lat.
4 3 4