Pan Kowalski pobierał ze swojego konta 12000zł.Kasjerka wypłaciła mu tę kwotę w banknotach o nominałach 200zł i 50zł.Banknotów dwustuzłotowych było o 10 więcej niż pięcdziesięciozłotowych.Il pan Kowalski otrzymał banknotów?

Plisss jak najszybciej.

Z góry dzięki.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T20:39:37+01:00
X-ilosc banknotow 200 zlotowych
y-ilosc banknotow 50 zlotowych

x=y+10
y=x-10--> y=40

200x+50y=12000
4x+y=240
4x+x-10=240
5x=250
x=50

y+x=90
  • mhms
  • Początkujący
2010-03-24T20:40:19+01:00
X - liczba banknotow 50 zł
x + 10 - liczna banknotów 200 zł

50x + 200(x+10) = 12000
50x + 200x +2000 =12000
250x=1000
x=4
2010-03-24T21:20:21+01:00
200(x+10)+50x=12000
200x+50x+2000=12000
200x+50x=12000-2000
250x=10000|:250
x=40