Odpowiedzi

2010-03-24T20:45:04+01:00
Nogogłaszczki, szczękonóżki - druga para odnóży pajęczaków, położona bezpośrednio za otworem gębowym. Nogogłaszczki są homologiczne do żuwaczek u skorupiaków i odpowiednikiem żuwaczek u tchawkowców.

Szczękoczułki, inaczej chelicery - pierwsza para chwytnych narządów gębowych u niektórych szczękoczułkowców (pajęczaków i kikutnic). Składają się z dwóch lub trzech segmentów. Służą do walki, także do rozrywania zdobyczy. Często znajdują się w nich ujścia gruczołów jadowych.



7 2 7
2010-03-24T20:46:16+01:00
Szczękoczułki to pierwsza para odnóży gębowych u pajęczaków.
Nogogłaszczki to druga para odnóży gębowych u pajęczaków
55 4 55
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T20:46:49+01:00
Szczękoczułki (inaczej chelicery ) - pierwsza para chwytnych narządów gębowych u niektórych szczękoczułkowców (pajęczaków i kikutnic). Składają się z dwóch lub trzech segmentów. Służą do walki, także do rozrywania zdobyczy. Często znajdują się w nich ujścia gruczołów jadowych.



Nogogłaszczki (Pedipalpus) - druga para odnóży pajęczaków, położona bezpośrednio za otworem gębowym. Nogogłaszczki są homologiczne do żuwaczek u skorupiaków i odpowiednikiem żuwaczek u tchawkowców.

Służą one do rozdrabniania pokarmu oraz jako narządy dotykowe. Ostatnie człony nogogłaszczek mogą być zakończone szczypcami (np. u skorpionów) lub pazurami (np. u pająków).
8 3 8