Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T20:57:10+01:00
1. SZEŚCIAN - inaczej heksaedr to wielościan foremny o sześciu idealnie kwadratowych ścianach (np. kostka rubika). Posiadający dwanaście krawędzi i osiem wierzchołków

2. Graniastosłup prawidłowy, inaczej foremny, to graniastosłupy proste, mające za podstawe jakikolwiek wielokąt foremny.Szczególnym przypadkiem jest sześcian.

3. Pole powierzchni graniastosłupa - jest sumą wszystkich pól powierzchni czyli wszystkich ścianek graniastosłupa.
12 3 12
2010-03-24T21:09:37+01:00
Zad 1. Szescian jest to wielościan foremny o sześciu bokach, posiada 12 krawedzi i
8 wieszcholkow.
zad 2. Graniastoslupami prawidlowymi nazywamy te, ktorych podstawa jest wielokatem foremnym.
zad3. Wzor na pole powierzchni graniastoslupa to : 2Pp + Pb

Pp - Pole podstawy
Pb - Pole Powierzchni bocznej
8 4 8