Odpowiedzi

2010-03-24T21:07:05+01:00
A)½ y+3=7
1/2y=7-3
1/2y=4/:1/2
y=4*2=8
b) ⅗ y + ⅖ =4
3/5y=4-2/5
3/5y=20/5-2/5
3/5y=18/5/:3/5
y=18/5*5/3
y=6
c)3(y+2)=5
3y+6=5
3y=5-6
3y=-1/:3
y=-1/3
)7(y +3)=5y +2+2y
7y+21=7y+2
7y-7y=2-21
0=-19
2010-03-24T21:10:26+01:00
A)½ y+3=7 | x 2
y + 3 = 7 | - 3
y = 4

b) ⅗ y + ⅖ =4 | x 5
3y + 2 = 4 | - 2
3y = 2 | : 3
y = 2/3

c)3(y+2)=5
3y + 6 = 5 | - 6
3y = -1 | : 3
y = - 1/3

d)7(y +3)=5y +2+2y
7y + 21 = 7y + 2 | - 7y
21 = 2
równanie nie prawdziwe!

e)y/2 + ⅓ = 7/6 | x6
3y + 2 = 7 | -2
3y = 5 | :3
y = 3/5

g) ⅕(y-3)-⅔(y-⅗)+⅓=⅖-⅓(2y-3) | x15
3(y - 3) - 10(y - 3/5) + 5 = 5 (2y - 3)
3y - 9 - 10y + 6 + 5 = 10y - 15
3y - 10y - 10y = -15 + 9 - 6 - 5
-17y = - 17 | :(-17)
y = 1


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T21:41:28+01:00
A)½ y+3=7
1/2y=7-3
1/2y=4|:1/2
y=8

b) ⅗ y + ⅖ =4
3/5y=4-2/5
3/5y=18/5|:3/5
y=6

c)3(y+2)=5
3y+6=5
3y=5-6
3y=-1|:3
y=-1/3

d)7(y +3)=5y +2+2y
7y+21=5y+2+2y
7y-5y-2y=2-21
0=-19 sprzeczność

e)y/2+ ⅓ = 7/6|*6
3y+2=7
3y=7-2
3y=5|:3
y=1i2/3

g(⅕(y-3)-⅔(y-⅗)+⅓=⅖-⅓(2y-3)
1/5y-3/5-2/3y+6/15+1/3=2/5-2/3y+1
1/5y-2/3y+2/3y=2/5+1+3/5-6/15-1/3
1/5y=2-11/15
1/5y=19/15|:1/5
y=6i5/15