Odpowiedzi

2010-03-24T21:04:29+01:00
97=2y-5 |+5
102=2y |:2
51=y
y=51

43=7+9y |-7
36=9y |:9
4=y
y=4

17=11-12Y |-11
6=-12y |: (-12)
-1/2=y
y=-1/2

w ostatnim nie wiem czy są plusy czy co więc nie wiem czy dobrze bym rozwiązał
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T21:05:45+01:00
A) 97=2y-5 / + 5
102=2y
2y=102 / : 2
y = 51

b) 43=7+9y / -7
36 = 9y / : 9
y = 4

c) 17=11-12Y / -11
6=-12y / : -12
y = -0,5

d) 3 i 2/3 =1/2 Y-1/3 / +1/3
4=0,5y / :0,5
y = 8.

licze na naj :)