Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T21:16:57+01:00
Długości boków równoległoboku są równe 10 cm i 2 dm. Wysokość opuszczona na krótszy bok ma 12 cm. Oblicz wysokość opuszczoną na bok dłuższy.
a=10 cm
b=2dm=20cm
h=12cm
H=?

P=ah=bH
H=ah/b
H=10*12/20
H=120:20=6cm
2010-03-24T21:17:46+01:00
Pole równoległoboku jest równe iloczynowi wysokości i podstawy na którą opuszczona jest dana wysokośc więc mamy :
10 cm*12cm=120cm kw.
120cm kw. : 20cm = 6cm
Odp. Druga wysokośc ma 6 cm długości. ;]