Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T21:21:38+01:00
B)Oblicz sumę dwudziestu początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego określonego wzorem an=5n-7.

S20=a1+a20/2 *20
a1=5-7=-2
a20=100-7=93

S20=(-2+93)/2 *20
S20=91*10=910
  • a424
  • Początkujący
2010-03-24T21:24:46+01:00
A
a3=15=a1+2r
a7=31=a1+6r

układ równań
a1+2r=15 /*-1
a1+6r=31

-a1-2r=-5
a1+6r=31
_________

4r=16
r=4

a1+2*4=15
a1=15-8
a1=7

an=7+(n-1)*4