Trapez ma wysokość równą 6cm. Jego dolna podstawa jest 2 razy dłuższa od wysokości, a górna jest o 3cm dłuższaod wysokości. Narysuj szkicowy rysunek figury, oblicz odpowiednie długości i oblicz pole trapezu.
Mówiłam że jak coś nie zrozumiem to napiszę ®™

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T21:25:14+01:00
Rysunek

http://img301.imageshack.us/img301/8918/traprez.png


Pole trapezu = (a+b)h :2
(12+9) × 6 :2
21 × 6 : 2
126 : 2 = 63cm²
1 5 1
2010-03-24T21:27:58+01:00
Pole
(9+12)*6 21*6 126
________= _______= _____ =63
2 2 2

pole jest rowne 63 cm
licze na naj