Zaznacz poprawną odpowiedz:
a) Kultura średniowiecznej Europy była:
- tylko religijna,
-w przeważającej mierze religijna.
-w przeważającej mierze świecka
b)Pierwczy uniwersytet powstał w XI wieku:
- w Oksfordzie (Anglia)
-w Paryżu (Francja)
- w Boloni (Włochy)
c)Zdanie: ,, Wierzę aby rozumieć" oznaczało, że:
-należy wierzyć bez zastrzeżeń twierdzeniom scholastyki, a potem próbować je zrozumieć i rozwiązać,
-należy wierzyć bez zastrzeżeń w prawdy biblijne, a potem próbować je zrozumieć i rozwiązać,
- należy wierzyć w duchy,
d)Trubadurzy byli to:
- wędrowni pieśniarze,
-turniejowi trębacze,
-zakonni kronikarze,

3

Odpowiedzi

2010-03-24T21:27:41+01:00
A-2 odp
b-2 odp
c-1 odp
d-3 odp
4 3 4
2010-03-24T21:28:16+01:00
1.w przeważającej mierze religijna
2.w Bolonii
3.dziwne-zależy do czego odnosi się podany fr.
4.wędrowni pieśniarze
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T21:32:59+01:00
A)w przeważającej mierze religijna
b)oksford
c)prawdy biblijne
d)wędrowni pieśniarze
7 3 7