Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T21:58:19+01:00
Zmiennosc-to zjwisko polegajace na wystepowaniu roznic pomiedzy osobnikami nalezacymi do tego smaego gatunku.
przyczyny zmiennosci:
a) informacja genetyczna
b) oddzialywanie srodowiska na organizm-ziennosc srodowiskowa
rodzaje zmiennosci:
zmiennosc genetyczna:
a)zmiennosc rekombinacyjna - polga na istnieniu roznych kapinacji alleli. kazdy gatunek ma inny zestaw alleli,a tym samym inna informacje gentyczna.
b) zmiennosc mutacyjna-przyczyna sa zachodzace mutacje, dzieki ktorym mamy nowe cechy.
zmiennosc srodowiskowa- polega na tym ze organizmy nabywaja nawych cech pod wplywem dzialania czynnikow srodowiskowych.
zmiennoci ciagla-zmiennosc dotyczaca takich cech jak wzrost ludzi. cechy moga przyjmowac wiele posrednich postaci pomiedzy postaciami skrajnymi.
zmiennosc nieciagla- zmiennosc dotyczaca takich cech ja grupy krwi. kazdy organizmu moze mni tylko jedna z czterech grup krwi a b aa lub 0. cechy moga przyjmowac tylko postaci skrajne.
przyklady zmiennosci w srodowisku:
kztalt korony drzewa w zaleznosci od miejsca w ktorym rosnie np nad morzem jest skierowana ku lądu.
1 5 1
2010-03-24T22:01:24+01:00
MIKROEWOLUCJA- to zmiana w przyrodzie która moze byc odwrcalana
MAKROEWOLUCJA-jest nie odwracalna prowadzi do duzego zroznicowania na poziomie wyzej niz gatunek
EWOLUCJONIzm- czyli rozwój przechodzenie przez rózne stadia by uzyskac jak najlepsze cechy które pozwolą przezyc :)

zmiennosc powodują:
crossing over - 1 profaza mejozy
zmiennosc rekombinacyjna
losowe rozchodzenie sie chromosomow do gamet
losowows zapłosnienia
mutacyjna (niekorzystne korszystne neutralne)
srodowiskowa (genetyczna-->rekombinacyjna mutacyjna)