Odpowiedzi

2010-03-24T21:36:06+01:00
Genetyka- nauka o regułach i mechanizmach dziedziczenia.
-||- - zdolnosc zywych organizmow do przekazywania z pokolenia na pokolenie informacji genetycznej zwartej w genach.
-||- - nauka o zmiennosci i dziedzicznosci organizmow
2010-03-24T21:42:07+01:00
Dzieki genetyce możemy :
*. klonować rózne organizmy a nawet łączyć je ze sobą aby uzyskac odpowiednią substancję.
* badać choroby genetyczne i je leczyć
* morzemy tworzy wytrzymalsze rośliny
* morzemy wpływać na cechy innych organizmów
* morzmy tworzyć kody genetyczne
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T21:59:40+01:00
Genetyka ma olbrzymie znaczenie np w:
- ustalaniu ojcostwa
- w kryminalistyce (dzięki DNA możemy zlokalizować przestępcę)
- leczeniu chorób genetycznych i we wczesnym ich wykrywaniu
- w klonowaniu organizmów
-w tworzeniu roślin zmodyfikowanych genetycznie
1 5 1