Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-24T23:35:15+01:00
A)log18 = log2+log3+log3 = 0,3+0,48+0,48= 1,26
b)log6 2/3 = log20- log3 = log10 + log2 - log3 = 1+0,3 - 0,48= 0,82
c)log5 = log10 - log2 = 1 - 0,3 = 0,7


d)log przy podstawie 10 (1/√2 z trzech)
Ten przykład Ci rozwiąże jak go dokładnie napiszesz bo nie wiem o co tu chodzi.. Postawą logarytmu jest 10 czyli log₁₀ i co dalej? Liczba logarytmowana to "1/√2 z trzech" ...? Nie łapię tego ;]
1 5 1
2010-03-24T23:43:08+01:00
Wiedząc że log2 = 0,30 i log3=0,48 oblicz
a)log18=log2*3²=log2+2log3=0,30+2*0,48=1,26
b)log6 2/3log20/3=log2+log10-log3=0,3+1-0,48-1,3-0,48=0,82
c)log5=log 10/2=log10-log2=1-0,3=0,7
d)log (1/√2 z trzech)log ( 1/∛2) czy tak???

log ( 1/∛2)=log 2 do potęgi -1/3=-1/3 log 2=-1/3*0,3=-1/10
1 5 1