Odpowiedzi

2010-03-24T21:39:55+01:00
Zalety:
-Można praktycznie wszystko spalić w celu wytworzenia ciepła.
-Jest to najczęstszy typ zakładu produkującego prąd w Polsce
-Oferuje dużo miejsc pracy
-
Wady:
-Wysokie zanieczyszczenie środowiska
-Wysokie zużycie surowców opałowych(węgiel brunatny, kamienny, ropa naftowa)
-
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T21:47:30+01:00
Wady:
-w razie awarii bardzo dotkliwie skaża środowisko
-do funkcjonowania potrzebny jest uran
-emisja do atmosfery dwutlenku węgla co powoduje efekt cieplarniany
-zmiana krajobrazu
-zakłócenia fal radiowych i telewizyjnych,
-przenikanie odpadów radioaktywnych do atmosfery.
-zagrożenie dla przelatujących ptaków
-łatwo ją wysadzić, przykładem jest największa katastrofa elektrowni w historii przemysłu jądrowego 26 kwietnia 1986 roku w Czarnobylu na Ukrainie, wchodzącej wówczas w skład ZSRR. Do atmosfery przedostały się wówczas duże ilości substancji radioaktywnych, co doprowadziło do skażenia nie tylko elektrowni i jej otoczenia, ale znacznego obszaru Europy - ok. 100 tys. km2.


Zalety:
-posiada nowoczesne technologie
-dostarczają dużo energii, dlatego są zlokalizowane w pobliżu miejsc o dużym zapotrzebowaniu na energię elektryczną,
-tańszy prąd,
-w czasie wytwarzania energii nie ma hałasu,
-podstawową zaletą elektrowni cieplnych pracujących w Polsce jest wykorzystywanie paliwa produkowanego (wydobywanego) w kraju, a więc węgiel kamienny, brunatny.

1 5 1