Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • a424
  • Początkujący
2010-03-24T21:44:22+01:00
Pobożność jest zewnętrznym ukazaniem naszej zażyłości z Bogiem. Jeśli nie ma tej zażyłości, to wszelkie zewnętrzne zaangażowanie staje się kłamstwem. Czasami ludzie chcą zbudować tę zażyłość właśnie przez zewnętrzne czynności: modlitwy, litanie, różańce, pielgrzymki ; wydaje się im, że wytrwale powtarzane modlitwy zbudują jedność ludzkiego serca z Bogiem, ale niestety są w błędzie. Najpierw trzeba dać odpowiedź Jezusowi, powiedzieć Mu Kim On dla nas jest. Bo to "Jezus jest drogą do Ojca i nikt nie może przyjść do Boga inaczej jak tylko przez Niego". Pobożność, czyli życie PO BOŻEMU - a więc życie Boga w nas i nasze z Bogiem, wg prawa i woli Bożej. I dlatego właśnie Jezus odkrywa przed nami prawo Krzyża: aby kochać, trzeba zgodzić się na cierpienie, krzyż i śmierć. Bo czyż w świecie, który ukrzyżował Boga, Ci co chcą być pobożni i Boży mogą uniknąć krzyża?
4 4 4
2010-03-24T21:49:10+01:00
Dar madrosci ;jest darem ktory pomaga nam kochac to co duchowe ,stawiac boga na pierwszym miejscu oraz oceniac co bedzie pomoca a co przeszkoda w osiagnieciu nieba.to tyle tak nam podala katechetka.pozdrawiam
2 2 2
2010-03-24T21:54:24+01:00
Dar mądrości

Jest pokarmem nadziei. To głównie ten dar uwalnia człowieka od lęku przed największym wrogiem - śmiercią. Daje siłę „Ducha”, potrzebną w trudnych doświadczeniach życia, takich jak choroby, rozłąki, sytuacje, o których wiemy, że nie będą miały ziemskiego happy endu. Dar męstwa pomaga czerpać siłę do życia z samego źródła witalności: z Boga samego.
1 2 1