1.Oblicz objętość graniastosłupa o wysokości 7cm i podstawie będącej rombem a przekątnych 3cm i 6cm.

2.Korzystając z danych na rysunku szkicowym oblicz pole powierzchni i objętość graniastosłupa o danej podtawie i wysokości równej 12 cm.

2

Odpowiedzi

2010-03-24T21:57:15+01:00
1.
V = 1/2*3cm*6cm*7cm
V = 63cm³

2.

Pc = 2*6*2+2*12*3+2*6*12
Pc = 24+72+144
Pc = 96+144
Pc = 240 [cm²]

V = 2*6*12
V = 144 [cm³]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T22:04:57+01:00
1.Oblicz objętość graniastosłupa o wysokości 7cm i podstawie będącej rombem a przekątnych 3cm i 6cm.
V=Pp*H=9*7=63[cm³]
Pp=e*f/2=3*6/2=9[cm²]

2.Pc=Pp+Pb V=Pp*H
Pc=6*2+4*3*12=12+144=156[cm²]
V=6*2*12=144[cm³]
1 5 1