1.Podaj trzy przykłady populacji różnych gatunków roślin bądź zwierząt. Uzasadnij , że można je nazwać populacją.

2. Podaj po jednym z przykładów reprezentującego każdy z typów populacji.
Populację rozmieszczoną losowo reprezentuje ......................
Populację rozmieszczoną skupiskowo reprezentuje .................
Populację rozmieszczoną równomiernie reprezentuje ..............

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-29T16:47:11+01:00
1. Populacja słonecznika na polu, populacja pingwinów na wyspie, populacja szczupaka w jeziorze. Przykłady te można nazwać populacją, ponieważ są to organizmy jednego gatunku, żyjące na tym samym terenie.

Populację rozmieszczoną losowo reprezentuje ...babka zwyczajna...
Populację rozmieszczoną skupiskowo reprezentuje ...mszyce...
Populację rozmieszczoną równomiernie reprezentuje ...kukurydza na polu...

Mam nadzieję, że pomogłam i to będzie najlepsza odpowiedz, pozdrawiam ;)
54 2 54
2009-10-29T16:50:04+01:00
1. Małpy człekokształtne, ptaki( głównie zagniazdowniki), ryby
Żadna istota na Ziemi nie jest niezależną, wyodrębnioną spośród innych jednstką. Na życie kazdej z nich wpływają inne istoty zyj ące w jej bliższym lub dalszym otoczeniu.

2. Losowa: bakterie
skupiskowa: stado wilków
równomierna: rośliny ogrodowe, ogórki, sad jabłek

mam nadzieję, że pomogłam ;)
23 2 23