Odpowiedzi

2010-03-24T22:05:24+01:00
Ep=mgh=60kg * 10 m/s^2 * 7,5m = 4500 J
2010-03-24T22:05:28+01:00
E = W
W = F*S
W = m*g*S

W = 60kg*10m/s^*7,5m
W = 600N*7,5m
W = 4500J
W = 4,5kJ
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T22:12:31+01:00
Dane:
m=60[kg];
g=10[N/kg];
h=7,5[m];
Człowiek będąc w ruchu posiada energię kinetyczną Ek,którą w tym przypadku zgodnie z zasadą zachowania energii zamienia na energię potencjalną Ep;
Ek=Ep=mgh;
Jednostka:
[E]=[kg*(N/kg)*m]=[N*m]=[J];
obliczenia:
E=60*10*7,5=4500[J]=4,5[kJ].
Odp.Człowiek zużywa E=4,5[kJ] energii.