Odpowiedzi

2010-03-24T22:28:45+01:00
Odp.
Zgodnie z zasadą rezonansu akustycznego częstotliwość fali jest równa częstotliwości drgań struny,czyli f=4000[Hz].
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T22:40:02+01:00
Witaj
Częstotliwość fali dźwiękowej w powietrzu wytworzonej przez drgającą strunę
z częstotliwością 4 000 Hz ma taką samą częstotliwość czyli także 4 000 Hz
ponieważ powietrze pobudzane jest do takich własnie drgań przez strunę.
Co więcej, tak wytworzona fala dźwiekowa jest w stanie pobudzać inne ciała
do drgań o tej samej częstotliwości. Gdyby tak nie było - niemozliwe byłoby
tradycyjne strojenie fortepianów.
.......Podobnie jest w optyce - przy przechodzeniu fali przez granicę dwu
ośrodków o różnej gęstości optycznej zmienia się jej długość i prędkość roz-
chodzenia się - ale nie częstotliwość.

Semper in altum...................pozdrawiam
7 5 7