3.Ustal nazwy pierwiastków chemicznych,których atomy mają następującą konfigurację elektronową
a) K2 L6
b) K 2 L 8 M 2
c) K 2 K 8 M18 N8
d) K2 L8 M18 N8

jezeli mam zrobic takie zadanie [z pomoca ukladu okresowego] to jak to zrobic? o co chopdzi z tymi literami? bardziej bym prosiła o wytłumaczenie, niz rozwiazanie zadania:) z gory dziekuje:)

2

Odpowiedzi

2010-03-24T22:07:30+01:00
A) tlen
b) magnez
c) potas
d) krypton
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T22:08:51+01:00
Litery to nazwy kolejnych powłok elektronowych. Maksymalnie siedem - tyle ile okresów: K L M N O P Q. Wzór na maks ilość elektronów na powłoce to 2n^2, gdzie n to numer powłoki (1-7). Elektrony na ostatniej powłoce to elektrony walencyjne, po tym możesz rozpoznać grupę (1,2,13-18). Np. jeżeli 5, to grupa 15, jeśli 2, to grupa 2. Rozwiązanie:
a) tlen - O
b) magnez - Mg
d) krypton - Kr
W c) jest pomyłka.
6 4 6