Jaka figure nalezy obrocic dookola pewnej prostej aby otrzymac:
a) walec o promieniu podstawy 3 cm i wysokości 5 cm z wyciętym stozkiem m tej samej podstawie i wysokości 2 cm.
b) dwa stozki o wspolnej podstawie o promieniu rownym 4 cm i wysokosci 3 cm
c) bryłę złożona że stozka o promieniu podstawy 6 cm i wysokosci 12 cm oraz polkuli, ktorej kolem wielkim jest podstawa stozka

2

Odpowiedzi

2010-03-24T22:14:54+01:00
A) trapez prostokątny o podstawach 5 i 2 i krótszym ramieniu 3 cm dookoła krótszej postawy
b) trójkąt równoramienny o podstawie 6 cm i wysokości 4 cm, dookoła podstawy
c) wycinek koła o promieniu 12 cm i kącie 60 stopni dookoła symetralnej
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T22:19:44+01:00
A) należy obrócić trapez prostokątny Krótsza podstawa ma długość
3cm, dłuższa 5cm, ramie prostopadłe do podstaw trapezu 3cm
i drugie ramie √13cm
b)trójkąt równoramienny rozwartokątny o krótszych bokach 5cm
i dłuższym 6cm
c)wycinek koła o ramionach 18 i 6√5