Odpowiedzi

2010-03-24T22:25:25+01:00
Prawdziwe:
Anna Danuta, Skrowiło, królowa Jadwiga, Zawisza Czarny,
Rozgrywa się w średniowieczu,1399-1410
chcą uzmysłowić dawne czasy w którym rozgrywa się akcja
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T22:33:02+01:00
1. Władysław Jagiełło, Ulrich von Jungingen, Anna Danuta, królowa Jadwiga

2.1399-1410

3.[nie rozumiem?]

4.Archaizmy w tej powieści pozwalają przenieść się myślami w wydarzenia historyczne i wyobrazić sobie życie staropolskiego ludu.

5.archaizmy:
- niewiasta- młoda dziewczyna
- nawidzić- kochać
- somsiedzku- po sąsiedzku
- dziewka- młoda dziewczyna
- cichajcie- bądźcie cicho
- obaczym- zobaczę
- bogać tam- pójdź tam, zobacz
- wyjdziem- wyjdę
- ostać- zostać