Odpowiedzi

2010-03-24T22:46:30+01:00
Musimy obliczyć objętość tego kartonu i Pole powierzchni całkowitej(zamieniamy wszystko na dm
5,6cm=0,56dm
9,2cm=0,92dm
V=0,56*0,92*1,95=1,00464dm³

1l=1dm³
Czyli karton pomieści 1l soku
Pp-pole podstawy
Pb-powierzchnia boczna
Pc=2*Pp+Pb (karton składa sie z prostokątów, czyli pola liczymy bok*bok)
Pp=0,56*0,92=0,5152dm²
Pb=2*(0,56*1,95)+2*(0,92*1,95)=2,184+3,588=5,772dm²
Pc=2*0,5152+5,772=6,8024dm²
1dm²=100cm²(można było w sumie odrazu wszystko na cm zamienić)
6,8024dm²=680,24cm²
3 3 3
2010-03-24T22:47:03+01:00
V=abc

a=5,6 cm=0,56 dm
b=9,2 cm=0,92 dm
c=1,95 dm

V=0,56*0,92*1,95
V=1,00464 dm³=1,00464 l czyli pomieści

P=2Pp+Pb
P=2*5,6*9,2+2*5,6*19,5+2*9,2*19,5
P=103,04+218,4+358,8
P=680,24 cm² <--- tyle trzeba zużyć
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T22:56:33+01:00
A = 5,6cm = 0,56dm
b = 9,2cm = 0,92dm
c = 1,95dm
obliczmy najpierw objętość
V=a×b×c
V=0,56dm × 0,92dm × 1,95dm
V=1,00464dm³

1dm³ = 1l
odp: pojemność kartonu wynosi 1,00464l więc pomieści 1 litr soku

teraz obliczmy pole powierzchni tego kartonu
a=5,6cm
b=9,2cm
c=1,95dm = 19,5cm

Pc= 2ab+2bc+2ac
Pc= 2×(5,6cm×9,2cm) + 2×(9,2cm×19,5cm) + 2×(5,6cm×19,5cm)
Pc= 2×51,52cm² + 2×179,4cm² + 2×109,2cm²
Pc= 103,04cm² + 358,8cm² + 218,4cm²
Pc=680,24cm²

odp: trzeba zużyć 680,24cm²

pozdrawiam :)
3 3 3