Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T16:50:33+01:00
Śluzowce odżywiają się pochłaniając z zewnątrz różne mikroorganizmy - głównie bakterie, jak też mikroskopijne grzyby, glony czy pierwotniaki.

Pierwotniaki to organizmy cudzożywne. Najczęściej odżywiają się innymi
organizmami tj. bakterie, inne pierwotniaki, glony bądż komórki roślinne i zwierzęce.
wiele gatunków pierwotniaków czerpie pokarm z ciał innych żywych organizmów (np.
zarodziec malarii). niektóre pierwotniaki odżywiają się martwą materią organiczną
(pierwotniaki żyjące w glebie. Sposoby pobierania pokarmu to fagocytoza (pobieranie
dużych cząsteczek pokarmowych), pinocytoza (pobieranie drobnych cząstek
pokarmowych) i wchłanianie (odżywianie się związkami organicznymi, które dostają się
do ciała na drodze osmozy, dyfuzji, transportu ułatwionego lub aktywnego).
23 4 23
2009-10-29T17:05:33+01:00
PIERWOTNIAKI MOGĄ BYĆ PASOŻYTNICZE SYMBIOTYCZNE I SAPROBIONTYCZNE .WSZYSTKIE ODZYWIAJĄ SIE CUDZOŻYWNIE
14 3 14