Przekątna przekroju osiowego walca ma długość 10 i jest nachylona do podstawy pod kątem 60 stopni. Jakie jest pole powierzchni bocznej tego walca? a) 50 pierwiastek z 3 pi. b) 125 pi. c) 25 pierwiastek z 3 pi. d) 50 pi. Prosze o pomoc i obliczenia!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T23:31:41+01:00
Dane:
d=10cm
kąt=60 st
2r=10/2=5cm-----r=2,5cm
H= a pierw 3/2
H=5pierw z3
P boczne=2 pi *r *H
P boczne=2 *pi *2,5 *5 pierw z 3
P boczne=25 pierw z 3 pi cm2
odp: prawidłowa odpowiedż c
2 5 2
2010-03-24T23:50:26+01:00
D-dł. przekątnej ; d=10 ; α=60⁰ ; Pb=2πr×h=? ; cos60⁰=2r/d ; ½=2r/10 ; 4r=10/:4 ; r=5/2 ; (2r)²+h²=d² ; 5²+h²=10² ; 25+h²=100 ; h²=100-25=75 ; h=5√3 ; Pb=2π×5/2×5√3=25√3π .