Sklep zoologiczny sprzedawał tylko koty i kanarki.Wystawiono na sprzedaż łącznie 72 sztuki kotów i kanarków, wszystkie w doskonałym stanie. Jeżeli miały one w sumie 200 nóg, to ile było kanarków?

Bardzo proszę o szczegółowe obliczenia;]

3

Odpowiedzi

2009-10-29T16:53:29+01:00
X - ilość kotów (każdy ma 4 nogi)
y - ilość kanarków (po 2 nogi)

x + y = 72
4 * x + 2 * y = 200

y = 72 - x
4 * x + 2 * (72 - x) = 200

y = 72 - x
4 * x + 144 - 2 *x = 200

y = 72 - x
2 * x = 56

y = 72 - x
x = 28

y = 72 - 28 = 44
x = 28

Odp. Na sprzedaż wystawiono 44 kanarki.
2 3 2
2009-10-29T16:56:21+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T20:22:49+01:00
X - ilość kotów (każdy ma po 4 nogi)
y - ilość kanarków (każdy ma po 2 nogi)

Tworzymy układ równań :)

x+y = 72
4x+2y = 200

y = 72-x
4x+2*(72-x) = 200

y = 72-x
4x+144-2x = 200

y=72-x
2x=200-144

y = 72-x
2x = 56 /:2

y = 72-x
x = 28

y = 72-28
x = 28

x=28
y=44

Odp. Były 44 kanarki.


Sprawdzenie:
28+44=72
4*28+2*44=112+88=200
Więc wszystko się zgadza jak widać :)
3 5 3