Latarnia o wysokości 3 m oświetla obszar odległy
o 4,5 m od jej słupa. O ile metrów wydłuży się obszar
gdzie dociera światło latarni, jeśli ustawimy w tym
samym miejscu latarnię o wysokości 5 m?


ludzie wysylacie mi rozne rozwiazania :prosze o pomoc osoby ktora sie na matematyce zna ....prosze daje 10 punkciakow:(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T06:52:12+01:00
Najlepiej zrobić to za pomocą równania:

3/4,5=5/(4,5+x)

4,5*5=3(4,5+x)

22,5=13,5+3x

3x=22,5-13,5

3x=9 |:3

x=3m

Odp:Obszar gdzie dociera swiatło latarnii wydłuży się o 3 m.

Licze na najlepsze:).
2010-03-25T06:54:45+01:00
Latarnia o wysokości 3 m oświetla obszar odległy
o 4,5 m od jej słupa. O ile metrów wydłuży się obszar
gdzie dociera światło latarni, jeśli ustawimy w tym
samym miejscu latarnię o wysokości 5 m?

z Talesa masz:
3/4,5=5/(4,5+x)
propoecja i na krzyż:
4,5*5=3(4,5+x)
22,5=13,5+3x
3x=22,5-13,5
3x=9
x=3m
wydłuży się o 3 metry