Odpowiedzi

2010-03-25T08:27:38+01:00
Podstawą prostopadłościanu jest kwadrat o boku 4 cm. Objętość prostopadłościanu jest równa 80 cm sześciennych. Oblicz pole powierzchni tego prostopadłościanu.

v=pp*h
80 cm³=4*4*h
80 cm³=16h /:16
h=5 -wysokość bryły

Pole powierzchni=pole podstawy*pole boczne
Pp=2*16+4*4*5
pp=32+80
pp=112

dasz naj ?;]
2010-03-25T08:30:21+01:00
A=4
h=?

V=a*a*h
4*4*h=80
16h=80/:16
h=5

Pp=2*4*4+2(4+4)*5
Pp=32+80
Pp=112 cm kwadratowych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T08:37:44+01:00
V=a*a*h
80cm³=4*4*h
80cm³=16cm²*h
h=80cm³:16cm²
h=5cm

Pc=2*Pp+Pb
Pc=2*16cm²+4*(4cm*5cm)
Pc=32cm²+4*20cm²
Pc=32cm²+80cm²
Pc=112cm²
odp.pole powierzchni wynosi 112cm²