Odpowiedzi

2010-03-25T09:10:17+01:00
Piłka siatkowa służy do gry w siatkówke.
Siatkówka jest to gra zespołowa, w której biorą udział dwa zespoły, w każdym po 6 osób. Polega ona na odbijaniu piłki rękoma tak by nie upadła na Ziemię i po trzech lub mniej odbiciach trafiła na boisko przeciwnika. Gdy piłka upadnie podczas gry, lub wyjdzie poza pole boiska uzawany jest punkt dla drużyny przeciwnej, a ta wykonuje serwy :)

Łatwe to jest, sama nie umiałaś? ;** ;D
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T09:11:22+01:00
Jest to sport drużynowy. Na boisku grają 2 drużyny a w każdej z nich 6 zawodników. W skład drużyny wchodzi rozgrywający, atakujący, 2 środkowych, 2 przyjmujących, libero, który zwykle zmienia się ze środkowym podczas przejęcia zagrywki przez drużynę.

Każdy zespół ma do dyspozycji 3 odbicia. Ten sam zawodnik nie może odbić piłki 2 razy z rzędu. Odbijać piłkę można każdą częścią ciała tak aby piłka przeleciała nad siatką i dotknęła boiska przeciwnika. W takim przypadku drużyna zdobywa punkt. Gra toczy się do 3 zwycięskich setów. Każdy set do 25 punktów. W przypadku wyniku 24:24 gra się do przewagi 2 punktów jednej z drużyn.

Pozdrawiam
1 5 1