Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-25T12:05:24+01:00
1) kwas mrówkowy HCOOH
a) spalanie całkowite:
2 HCOOH + O₂→ 2 CO₂ + 2 H₂O
b) półspalanie:
w przypadku tego kwasu nie jest to możliwe, da się go odwodnić, do CO i wody,ale to nie jest spalanie
c)spalanie niecałkowite:
kwas mrówkowy mu nie ulega.

2)Kwas octowy CH₃COOH
a) spalanie całkowite:
CH₃COOH + 2 O₂→ 2CO₂ + 2H₂O
b) Półspalanie:
CH₃COOH + O₂→ 2CO + 2H₂O
c)spalanie niecałkowite:
nie zachodzi

3) kwas propionowy C₂H₅COOH
a) spalanie całkowite:
C₂H₅COOH + 3,5 O₂→ 3 CO₂ + 3 H₂O / × 2
2 C₂H₅COOH + 7 O₂→ 6 CO₂ + 6 H₂O
b) półspalanie:
C₂H₅COOH + 2 O₂→ 3 CO + 3 H₂O
c)spalanie niecałkowite:
2 C₂H₅COOH + O₂→ 6 C + 6 H₂O

4) Kwas masłowy C₃H₇COOH
a)spalanie całkowite:
C₃H₇COOH + 5 O₂→ 4 CO₂ + 4 H₂O
b) półspalanie:
C₃H₇COOH + 3 O₂→ 4 CO + 4 H₂O
c) spalanie niecałkowite:
C₃H₇COOH + O₂→ 4 C + 4 H₂O

5)Kwas walerianowy C₄H₉COOH
a) spalanie całkowite:
C₄H₉COOH + 6,5 O₂→ 5 CO₂ + 5 H₂O / × 2
2 C₄H₉COOH + 13 O₂→ 10 CO₂ + 10 H₂O
b) półspalanie:
C₄H₉COOH + 4 O₂→ 5 CO + 5 H₂O
c) spalanie niecałkowite :
C₄H₉COOH + 1,5 O₂→ 5 C + 5 H₂O /× 2
2 C₄H₉COOH + 3 O₂→ 10 C + 10 H₂O

Tam,gdzie pomnożyłam obydwie strony równania przez dwa wychodziła niecałkowita liczba atomów tlenu przy ustalaniu zgodności współczynników, żeby się jej pozbyć, pomnożyłam wszystko przez dwa,aby uzyskać liczby całkowite.
18 4 18
2010-03-25T13:06:38+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1) kwas mrówkowy----HCOOH
2 HCOOH + O2----->2 CO2 + 2 H2O

2)Kwas octowy----CH3COOH
CH3COOH + 2 O2----->2 CO2 + 2 H2O
CH3COOH + O2----->2 CO + 2 H2O

3) kwas propionowy----C2H5COOH
2 C2H5COOH + 7 O2----->6 CO₂ + 6 H2O
C2H5COOH + 2 O2----->3 CO + 3 H2O
2 C2H5COOH + O2----->6 C + 6 H2O

4) Kwas masłowy----C3H7COOH
C3H7COOH + 5 O2----->4 CO₂ + 4 H2O
C3H7COOH + 3 O2----->4 CO + 4 H2O
C3H7COOH + O2----->4 C + 4 H2O

5)Kwas walerianowy----C4H9COOH
2 C4H9COOH + 13 O2----->10 CO₂ + 10 H2O
C4H9COOH + 4 O2----->5 CO + 5 H2O
2 C4H9COOH + 3 O2----->10 C + 10 H2O
10 4 10