Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T10:32:14+01:00
Rozwiązanie w załączniku ;)
2010-03-25T10:32:56+01:00
(8 1/6)³:(8 1/6)²*x=(1 1/6)²
aby podzielić potęgi o tej samej podstawie, odejmujemy je
(8 1/6)³-²*x=(7/6)²
(8 1/6)¹*x=49/36
x=49/36:49/6
ułamek podzielić przez ułamek to ułamek pomnożyć przez jego odwrotność
x=49/36*6/49
x=6/36
x=1/6
2010-03-25T10:37:28+01:00
(49/6)³*(6/49)²*x=49/36
49/6*x=49/36 /*6/49
x=1/6